Montera bort och försänk tändspolen i monteringslådan. Skruva sedan monteringslådan på plats. Viktigt är att monteringslådan sitter 100% stumt fast så inget kan vibrera loss.
Anslut svart kabel som det står chassijord på till bilens chassi. Viktigt att den sitter fast bra och gör bra kontakt mot bilens chassi. Skrapa av lite färg vid fästpunkten om det behövs.
Varvsignal till H-REG kan man ta ifrån tre olika ställen. Se denna länk för att se vilka tre ställen man kan ta varvsignalen ifrån. Klicka här. Vi rekommenderar att man tar varvsignalen från vevaxellägesgivaren (JPT-kontakten) som sitter mot torpedväggen, höger om oljestickan (940) eller gulgrå kabel vid tändningsförstärkare som beskrivet i länken (740)
Hastighetssignalen till H-REG kan man ta från tre olika ställen. Se denna länk för att se vilka tre ställen man kan ta hastighetssignalen ifrån. Klicka här. Rekommenderar att ta hastighetssignalen från grön/vit kabel bakom mätarhuset.
Det fjärde sättet att ta hastighetssignalen är att Vi montera en induktiv givare vid kardanknuten/framdäck. Detta är avancerat och bör endast ske av specifika motiverade skäl.
I bilens säkringsbox så rekommenderar vi att använda Nr:12 eller 13 som spänningskälla till H-regulatorn.
Plugga in H-regulatorn för att programmera varvtal och hastighet
Hissa upp bilens bakdäck för att kunna programmera in hastigheten.
Vill du ha möjlighet att ha H-regulatorn inne i kupén för att enklare programmera in varv och hastighet, se då denna förlängningskabel. Klicka här.
Powered by BetterDocs