Byggbeskrivning (Tack till Jonas för uppförande av dokument)
Ombyggnation av Volvo L + V70 från PB till A-traktorRegistrerings nr:Chassinr:
Ombyggnationen är utförd av
Ort/ datum ____________________________________
Namnförtydligande_______________________________
Namnteckning__________________________________
Förstängningen är utförd enligt nedan
Baksätet samt dess bälten demonterade.Ramverk uppbyggt av 45*45mm reglar förankrade i fordonet.Extra förankringspunkter fastsvetsade i fordonet.
Bilder: RamverkRamverket är klätt med 10mm spånskivor samt klädseltyg.
Bild: Ramverk klätt med spånskivor
Galler svetsat av 15*15mm fyrkantsrör och 40*40*3mm nät placerat och förankrat i fram respektive bakkant av ramverket.
Bild: främre gallerBild: bakre galler
Hastighetsregleringen utförs m.h.a LOH Electronics H-CAN 03-140.Se vidare i sep. dokumentationen kring funktion.
Placering regulator och kopplingspunktInkopplingen i bilens system samt placering av utrustningen är under vindrutetorkarna bredvid kupéfiltret (åtkomligt under plastkåpa i motorrum) enligt bild nedan.
Kapsling av regulator och kopplingspunktRegulatorn skyddas av alu-låda förberedd för plombering.Kablaget skyddas av metallslang med förskruvningar.Kopplingspunkten mot fordonets kabelstam skyddas av alu-låda förberedd för plombering.Kopplingarna är lödda och skyddas med krympslang.Lådorna är fästa i fordonet med vagnsbultar och låsmuttrar på insidan av resp. låda för att förhindra åverkan.
Bild: Placering och kapsling
Bild: Kopplingar i fordonets kabelstam
Farthållarens kontrolldel är demonterad permanent från blinkersspaken.Kablage avklippt.
Powered by BetterDocs