Byggbeskrivning (Tack till Jonas för uppförande av dokument)
REDOGÖRELSE OM VILKA ÄNDRINGAR SOM UTFÖRTS PÅ FORDONET |
Ombyggnation av Volvo L + V70 från PB till A-traktor
Registrerings nr:
Chassinr:
Ombyggnationen är utförd av
Ort/ datum ____________________________________
Namnförtydligande_______________________________
Namnteckning__________________________________
Förstängning utrymmen #
Förstängningen är utförd enligt nedan
Baksätet samt dess bälten demonterade.
Ramverk uppbyggt av 45*45mm reglar förankrade i fordonet.
Extra förankringspunkter fastsvetsade i fordonet.
Bilder: Ramverk
Ramverket är klätt med 10mm spånskivor samt klädseltyg.
Bild: Ramverk klätt med spånskivor
Galler svetsat av 15*15mm fyrkantsrör och 40*40*3mm nät placerat och förankrat i fram respektive bakkant av ramverket.
Bild: främre galler
Bild: bakre galler
Hastighetsreglering #
Hastighetsregleringen utförs m.h.a LOH Electronics H-CAN 03-140.
Se vidare i sep. dokumentationen kring funktion.
Placering regulator och kopplingspunkt
Inkopplingen i bilens system samt placering av utrustningen är under vindrutetorkarna bredvid kupéfiltret (åtkomligt under plastkåpa i motorrum) enligt bild nedan.
Kapsling av regulator och kopplingspunkt
Regulatorn skyddas av alu-låda förberedd för plombering.
Kablaget skyddas av metallslang med förskruvningar.
Kopplingspunkten mot fordonets kabelstam skyddas av alu-låda förberedd för plombering.
Kopplingarna är lödda och skyddas med krympslang.
Lådorna är fästa i fordonet med vagnsbultar och låsmuttrar på insidan av resp. låda för att förhindra åverkan.
Bild: Placering och kapsling
Bild: Kopplingar i fordonets kabelstam
Urkoppling av farthållare #
Farthållarens kontrolldel är demonterad permanent från blinkersspaken.
Kablage avklippt.
Kopplingsschema (S/FTP kabel, 4par, dominant färg först i beskrivningen) #
