Här är kopia på besiktningsföretagets dokument om fordonet:
Viss identifieringsinformation är kryssad, men om du har frågor skicka dem till info@lohelectronics.se.
“Intyg för ombyggnation av lätt lastbil till A-traktor.Fordon: Ford Ranger 4X4 Super CabRegnr: XXXXXXVin nr: WF0LMDE401WXXXXXXXMotor: MD25TI DEO4S12Max varv: 4900 rpmVäxellåda/tillsats: 5MTVäxellådsnr: M25T20204718544A 5354Utväxling växellåda:1:an 4,252:an 2,3563:an 1,428
Utväxling tillsats:Lågväxel: 2,211Högväxel: 1,00Bakaxel utväxling: 4,4441Fälgstorlek: 16 tumDäckdimension: 215/65 R16Däckens rullomkrets: 2068,62Källa: http://wwww.rullomkrets.seFormel/fart med lägsta växel1:an + låg vid 2/3 av max varv:3266/4,25/2,211/4,4441*2068,62*0,06 = 9,707 km/hFart med högsta växel3:an + hög vid inställt värde:1530/1,428/1,00/4,4441*2068,62*0,06 = 29,923 km/h
ÄNDRING AV URSPRUNGSFORDONET2 stycken klaffstolar är bortmonterade bakom framstolar. En hatthylla är byggd på en fackverkskonstruktion bestående av 30 x 30 mm fyrkantsrör klädd med 1mm plåt som är punktsvetsad/helsvetsad permanent. När framstolarna är i sitt bakre läge och ryggstödet är inställt i normalläge så finns det ett mellanrum mellan stol och hatthylla på 5 cm.Hatthyllan är byggd så att den går upp till underkant på bakrutan och på så vis effektivt reducerar utrymmet bakom framstolar.Flaket är utrustat med ett barlastutrymme med en storlek av 1000 x 800 mm = 0,8 kvmBarlastflaket/utrymmet är placerad över det bakre hjulparet.
BEGRÄNSNING AV HASTIGHET OCH DESS FUNKTION
Bredvid kardanaxelns mitt sitter en induktiv givare som räknar varv på kardanaxelns knut, denna ger pulser till en regulator som är placerad vid dieselpumpens elektriska magnetventil.När pulserna till regulatorn når inställt värde bryter den strömmen till dieselpumpens elektriska magnetventil. Om pulserna från induktiva givaren skulle försvinna så går automatiskt varvtalsregulator in och bryter vid inställt varvtal, så traktorn max gör 30 km/h.Denna märks av när traktorn står stilla för då ger inte givaren någon puls. Skulle regulatorn gå sönder av någon anledning kommer ingen ström fram till dieselpumpens elektriska magnetventil.All elektronik så som givare, regulator, kablar, och dieselpumpens elektriska magnetventil är inkapslat i metallrör och lådor som är insvetsade och plomberade.Växellådan har 1:an och 2:an och 3:ans växlar kvar samt tillsatslåda med hög och låg växel, denna växlas med separat spak. 4:an – 5:ans växlar är spärrade i växellådan, reglageaxlar är svetsade så att de inte går att lägga i.Anledningen till att de inte används är att traktorn inte orkar dra i dessa växlar.Regulatorn är av h-modell från Loh Electronics AB, induktiva givaren är från samma företag.Loh Electronics ABKarlsdalsallén 5370218 ÖrebroTelefon: 019-70 70 360www.lohelectronics.seemail: info@lohelectronics.se
Resten av bilderna har tyvärr försvunnit :(…
Powered by BetterDocs