Regulatorn är monterad i en kopplingslåda, art nr 03-151, placerad i motorrum, på vänster sida vidstartbatteri. Inkoppling är gjord enl. bilaga 2 & 3.
+12V plockas via säkringslåda med hjälp av strömtapp art. nr 03-311 (se också bilaga 1)
HastighetssignalHastighetssignal tas ifrån vänster drivaxel med hjälp av induktiv givare art. nr 03-185, tillsammans medkabelsats 03-188 (se bilaga 1). Ett fäste för givaren har konstruerats och en tandskiva har tillverkats som monterats på drivaxeln (se bild 3). Fästet kapslar in givaren för skydd mot åverkan. Kablaget är draget i en skyddsslang av metall.
VarvtalssignalVarvtalssignal tas ifrån statorlindning på generator, märkt ”W”. Kablaget är draget i en skyddsslang av metall.
VäxelbegränsningVäxellådan är mekaniskt spärrad på 5:e växeln. Montageskruvar är fastsvetsade för skydd mot åverkan.
Begränsning av passagerar/bagageutrymmeBakdörrar är öppningsbara, utrymmet är begränsat enl. bild 7.
Bagagelucka är öppningsbar, utrymmet är begränsat enl. bild 8.
Chassinummer, placeringChassinummer finns på bakstammen till höger i bagaget enl. bild 9 & 10.
Bilaga 1. Ingående komponenterLeverantör Loh Electronics
Bilaga 2. Kopplingsschema
Bilaga 3. Signalbeskrivning
Tack till Magnus!
Powered by BetterDocs